općenito, primjeri

DOs and DON’Ts

Kako naslov daje naslutiti, današnji post bavit će se onima što treba i što ne bi trebalo raditi kada se radi o Guerilla marketing kampanji, kako prenosi Entrepreneur.

Do’s

Prvi korak kod planiranja kampanja je pravilno stanje uma. Nemojte misliti o kampanji kao o trenutku ili o uličnoj predstavi. To će vam suziti vidike i potencijalni učinak. Nađite svoj, jedinstveni učinak i na tome bazirajte kampanju. Nećete moći reći da li je vaša kampanja uspjela, ako ne inspirirate svoje klijente na akciju/reakciju – mišljenje, smijeh, sjećanje?

Poznat primjeri uspješne guerilla kampanje je niskobudđetni film Blair Witch Projekt. Film predstavlja jednu od najuspješnijih guerilla marketing kampanja koju su napravili studenti filmske akademije sa kamerom i minimalnim budžetom.

Ovaj film snimljen u stilu dokumentarca, vjerojatno ne bi postao više od ismijanog filma B-kategorije, da kreatori filma nisu proveli uspješnu internet marketinšku kampanju, prilikom koje su raširili glasine o legendi o vještici iz Blaira, te time zainteresirali publiku.
Film je zaradio oko 250 mil. $, a budžet za promociju bio je 50 000$.

index

DONT’s

Ako želite uspješnu guerilla kampanju, ovo nikako ne smijete napraviti:

Neka vam za cilj nikada ne bude uznemiravanje, strašenje ili provociranje ljudi u negativnom smislu. Cilj bi trebalo biti nešto što će ljudi prihvatiti, u čemu će uzživati i podijeliti s prijateljima.

Nemojte biti neprirodni, raditi nešto u što ne vjerujete.

Nemojte živcirati svoje potencijalne klijente, i nikako nemojte raditi nešto će može nekoga iz tima dovesti u sukob sa zakonom.

Primjer loše guerilla kampanje je ona Vodafona. Izazvali su dosta pomutnje kada su angažirali dvojicu da tokom važne ragbi utakmice u Australiji protrče terenom bez imalo odjeće na sebi, a samo sa Vodafonovim logom naslikanim na leđima.

To su napravili jer je glavni sponzor utakmice bila kompanija Telestra, najveća konkurencija Vodafona. Ona dvojica su kažnjena, a mnogi navijači su bili uznemireni i ljuti zbog prekida utakmice. Usprkos tome što je medijski odjek bio veliki, ipak su emocije povezani s kampanjom bile negativne, a na to nikako ne bi trebali bazirati svoj imidž, odnosno kampanju.

_38186925_streaker300

 

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s