Uncategorized

Kratka povijest guerilla marketinga

Prije pojave guerilla marketinga kasnih 70ih godina, oglašavanje je bilo skupo i pompozno. Sve se vrtilo oko velikih iznosa novaca, velike izloženosti reklama te oko onih catchy đinglova. Oglašivači su uvijek išli na veliki profit i brojnu publiku.

Zanimljivo je kako je cilj oglašavanja do 40-ih bilo educiranje publike, a ne zabavljanje ili intrigacija publike. Jednostavno se smatralo da publika želi naučiti nešto novo, pa je došlo do smiješnih i zabavnih kampanja kao što je ona upozoravajuća Pušenjem ćete smršaviti.

S vremenom se vidjelo da takve tehnike nisu uspješne. Nešto se trebalo promijeniti.

index

Promjena je došla s knjigom Guerilla marketing, koju je 1984. godine napisao Jay Conrad Levinson, u kojoj je otkrio neke tajne suptilnog marketing, davno poznate profesionalncima u toj branši. Kad je knjiga izašla, ni sam Conrad Levinson nije mogao predvidjeti kako će taj koncept raditi u praksi.

Tajna uspjeha guerilla marketinga bila je u tome što nije podučavala, već je davala promatraču osjećaj da vidi neku tajnu, nešto posebno. Što je kampanja bila kreativnija, to su rezultati bili bolji.

Knjiga Guerilla marketing pomogla je mnogim malim bussinessima da dobiju onoliko prostora i pažnje, koliko je ranije bilo razervirano za velike igrače. Svijet marketinga više nije bio isti.

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s