općenito

Guerilla marketing – što je to?

Guerilla marketing–  zvuči nekako uzbudljivo zar ne? Pa i je, posebice s obzirom na to koliko marketing može biti neuzbudljiv.

U slobodnom prijevodu, to bi označavalo marketing iz zasjede.

Primjer guerilla marketing

Najjednostavnije objašnjenje gore navedenog pojma bilo bi jeftino i kreativno oglašavanje. Takav način predstavljanja kompanija, danas je sve popularniji zbog, pogađate, teške ekonomske situacije. Malo koja kompanije si može priuštiti veliko i skupo reklamiranje, te su primorane okrenuti se kreativnim i jeftinim rješenjima. Jer jedino gore od toga da se o tebi loše priča, je da se uopće ne priča, rekao je Oscar Wilde.

Termin je uveo u upotrebu Jay Conrad Levinson 1986. godine, kako bi objasnio oglašavanje manjih tvtki s vrlo ograničenim budžetom, koji su uz minimalne troškove postigli maksimalan učinak. Način na koji se to postizalo bio je šok i iznenađenje, kojim će potaknuti ljude da pričaju o tome. Danas se guerilla marketingom služe i veće tvrtke. Kod njih nije u pitanju novac, odnosno nedostatak istoga, već dopiranje do šire publike, do onih koji su zasićeni konvencionalnim reklamama.

Sjećate se one reklame za Pipi, sa Anom Saso? Pa kako bi to mogli zaboraviti. E to je početak guerilla marketinga u nas.

S razvojem interneta i novih medija, prostor za takvo oglašavanje raširio se do neslućenih granica.

 

 

 

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s